آینده صنعت تولید طناب در انتظار پیشرفت تکنولوژی مواد اولیه

بیشتر طناب‌های پلاستیکی موجود در بازار از الیاف تولید می‌شوند و در سال‌های اخیر تکنولوژی تولید طناب پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است؛ اما اکنون چالشی که پیش روی طناب سازی قرار دارد توسعه تکنولوژی مواد اولیه است.

به گزارش روابط عمومی شرکت طناب نقش جهان سپاهان، صنعت تولید طناب‌های پلاستیکی در سنوات گذشته با انواع پیکربندی‌های طناب و استفاده از انواع مختلف مواد اولیه پلاستیکی توانسته گستره وسیعی از طناب‌ها را تولید کند و نیاز صنایع و مصرف کنندگان را برطرف سازد.

یکی از چالش‌های پیش روی در صنعت طناب‌سازی این است که بتواند با استفاده از نوعی مواد اولیه طناب‌هایی با ضخامت هر چه کمتر و با حفظ مقاومت تولید کند.

از این رو طناب‌سازان در سرتاسر جهان به تولید طناب با انواع و اقسام مواد اولیه روی آوردند که نتیجه آن نیز تنوع بسیار زیاد در شکل طناب‌های موجود در بازار است.

این مسئله به انعطاف پذیری بالای صنعت تولید طناب پلاستیکی در برابر کمبود مواد اولیه تبدیل شد اما همچنان دغدغه پیشرفت خواص فیزیکی مواد اولیه برای طناب سازان پابرجاست.

صنعت تولید طناب‌های پلاستیکی در انتظار آن است که خواص فیزیکی مواد اولیه برای این صنعت تا جایی پیشرفت کند که بتوان طناب‌های با استحکام و مقاومت بسیار بالا را با ضخامت‌های هر چه کمتر تولید کرد.

این موضوع نیاز به نگاه توسعه محور و پیشرفت کل زنجیره تولید طناب دارد، به طوری که صنایع بالادستی و پتروشیمی با همکاری صنعت ساخت طناب‌های پلاستیکی در راستای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر خواص فیزیکی مواد اولیه خود گام بردارند که نتیجه این امر قطعا منجر به ارتقاء سطح کیفی طناب‌های تولید شده و همچنین رضایت بیشتر مصرف کنندگان خواهد شد.

علاوه بر این در صورت تحقق این موضوع، حجم مواد اولیه کمتری نیز در تولید طناب‌های مختلف پلاستیکی با مقاومت بالا مصرف خواهد شد که این امر می‌تواند در مسیر حرکت به سوی تولید کربن کمتر و همچنین حفاظت بیشتر از محیط زیست باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *