تکنولوژی XEROS، انقلابی در تولید طناب‌های خشک

تکنولوژی XEROS روشی جدید برای تولید طناب خشک دارای گواهی UIAA است که موثرتر، مقاوم در برابر سایش، برای محیط زیست بهتر و با هزینه کمتر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت طناب نقش جهان سپاهان، همه می دانند که طناب مرطوب طنابی ضعیف تر است. بررسی های آماری در این باره می گویند: طناب هنگام خیس شدن ۲۰ تا ۴۰ درصد قدرت خود را از دست می دهد و این مساله می تواند در زمان باران‌های شدید، یخ زدن زمین و یا حتی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت بالا اتفاق بیافتد.

راه حل جلوگیری از جذب رطوبت طناب نیز چیزی نیست جز استفاده از طناب های خشک.

اما این راه حل کاملی نیست. طناب های خشک سنتی با پوشش بیرونی ساخته می شوند که اجازه ورود آب را به بدنه طناب نمی دهد. آن پوشش می‌تواند فرسوده شود وطناب را در برابر آب آسیب‌پذیر می‌کند، علاوه بر این روکش می‌تواند چسبناک به نظر برسد (بنابراین آلودگی های بیشتری را جذب می‌کند). این در حالی است که فرآیند تولید پوشش طناب کار سنگینی است که هزینه و ضایعات را افزایش می‌دهد.

در این راستا فناوری XEROS ایجاد شد که راهی کاملاً جدید برای تولید طناب خشک به حساب می‌آید.

چیزی که این فناوری جدید ایجاد کرده، پوششی نیست که روی طناب اعمال شود، بلکه یک گام جدید در فرآیند تولید الیاف نایلونی است. به این معنی که قبل از اینکه الیاف حتی به نخ پیچیده شوند، در برابر آب با استفاده از نوعی پوشش مقاوم می شوند.

از این رو ساخت طناب خشک با استفاده از این الیاف، محصولی را ایجاد کرده که طناب خشک سنتی را از دور خارج می‌کند.

به باور کارشناسان استفاده از این فناوری می‌تواند کاهش ضایعات، کاهش مصرف انرژی و کاهش نیروی کار را به همراه داشته باشد که همگی منجر به آسیب کمتر به محیط زیست می‌شوند.

فناوری XEROS یک طناب خشک با عملکرد تقویت شده و بدون پوشش بیرونی چسبنده و آسیب پذیر در برابر سایش ایجاد می کند.

همچنین در این فرآیند، هسته و غلاف طناب با XEROS محافظت می‌شوند که مشکلات عملکرد مربوط به لغزش غلاف را نیز کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *